2016. február 10., szerda

Már 50% felett van a csak mobilon Facebook-ozók aránya. Milyen tanulságok vonhatók le ebből?

Infografik: Über 50% nutzen Facebook ausschließlich mobil | Statista
Mehr Statistiken finden Sie bei Statista

2015-ben bátran kijelenthetjük, hogy új korszak kezdődőtt az internetezésben és minden ehhez kapcsolódó üzletágban. 


Tekintettel arra, hogy legnagyobb közösségi portál felhasználóinak döntő többsége már mobil eszközt, mobilinternetet használ*, érdemes újra gondolni a marketing stratégiákat, hirdetési kampányokat, weboldalakat...stb. Egyúttal joggal feltételezhetjük, hogyha a "fészbúkozók" többsége mobilt használ, akkor a "guglizók" is, meg mások is.

A statista.com frissen közzétett felmérése szerint 2013-ban a Facebookot csak asztali gépen böngészőket előzte le a csak mobilt használók tábora, 2015-ben pedig már a mobilt és asztali eszközöket vegyesen használókat is túlszárnyalta a csak mobilon Facebook-ozók tábora.

Köztudott, hogy a mobil felhasználók könnyebben kattintanak, illetve "tappintanak" a képernyőre, azonban nehezebben, vagy alig töltik ki az űrlapokat. Arra viszont már kevesebbek figyelmesek, hogy a Facebook hirdetési alapbeállításai a kattintásra optimalizálnak, így könnyen előfordulhat, hogyha a mobil megjelenés is engedélyezett, akkor a Facebook hamar áttereli a mobil eszkozökre a hirdetések megjelenéseit.

A gyanútlan hirdetők ilyenkor vakarják a fejüket, hogy mitől lehet az, hogy egyre jobbak a kattintási arányok, ugyanakkor egyre kevesebb a feliratkozások száma.

*Frissítés (2016.02.12.)
Elolvasva Lévai Richárd közösségi marketing specialista kapcsolódó blogbejegyzését, igazat kell adnom neki, mert valóban a fenti statisztikát a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások esetén árnyaltabban kell értelmezni. Kifejti, hogy "miközben a mobil tényleg egyre fontosabb, azért (...) Magyarország hátúl kullog a mobil internetezésben. Egyre többen mobiloznak, de a csak mobilról olvasás még túlzás, ha a hazai internetezőkről beszélünk. Különösen túlzás ez a legtöbb Facebook oldalnál, ahol a vegyes tartalomfogyasztás a jellemző."

Azt javasolja, hogy vizsgáljuk meg rajongóinkat, olvasóidat, saját célcsoportunkat. Ehhez a blogon három módszert is megmutat.

Tanulság: 


A Facebook hirdetéskezelőjében külön kampányt kell indítani az asztali gépes megjelenésre és külön kampányt a mobilos megjelenésekre. Az utóbbi esetben a feliratkozó oldalaknak nem elég responzívnak, mobilképernyőkhöz rugalmasan alkalmazkodónak lenni, hanem a lehető legegyszerűbb megjelenést kell alkalmazni, sőt érdemes keresni speciális alkalmazásokat is a könnyebb, egyszerűbb feliratkoztatások érdekében. Ezzel kapcsolatban szerencsére már nem csak kiváló szoftverek vannak, hanem részletes használati útmutatók, oktatási anyagok is.

*******



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...